Tisdagen den 6 maj kommer det ske underhållsarbete och byte av en del gamla vattenledningar i området, därför kommer vattnet att behöva stängas av under dagen, detta kommer att ske mellan kl. 08:00 till och med 15:00.
Med vänlig hälsning,
Styrelsen
Tisdagen den 6 maj kommer det ske underhållsarbete och byte av en del gamla vattenledningar i området, därför kommer vattnet att behöva stängas av under dagen, detta kommer att ske mellan kl. 08:00 till och med 15:00.
Med vänlig hälsning,
Styrelsen
Nu är det sopat inom samfällighetens område och därför ska nu bommarna hållas stängda. Vägguppen sätts ut senast under vår gemensamma städdag.
Med vänlig hälsning,
Styrelsen
Lördagen 26 april kl 9-12 är alla välkomna till den sedvanliga vårstädningen!
Samling nedanför gemensamhetshuset vid nio-tiden. Efter väl utfört arbete blir det som vanligt mingel med korvgrillning och fika.
Blanketter för timersättning för deltagande i städdagen kommer att finnas på plats.
PS. Som vanligt reserverar vi ett par av platserna på besöksparkeringen närmast infarten för containern torsdag kväll till måndag morgon.
Styrelsen vill rikta ett stort tack till alla medlemmar som deltog vid årets stämma. Väldigt trevligt att se en så god uppslutning, och vi uppskattar de engagerade och konstruktiva samtal som fördes under mötet. Flera viktiga frågor diskuterades och det är tydligt att intresset för föreningens framtid är stort.
Stämman beslutade att bifalla samtliga av styrelsens propositioner. Dessa omfattar:
• Införande av avgift vid övernattning i föreningslokalen
• Ansökan om lån för upprustning av fjärrvärmesystemet
• Justering av medlemsavgifterna med verkan från och med den 1 maj 2025:
En höjning om 10%, samt fortsatt inbetalning till underhållsfonden
Vi tackar än en gång för engagemanget och ser fram emot att tillsammans fortsätta utveckla vår samfällighetsförening på ett långsiktigt och hållbart sätt.
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen
Vi har sen en tid tillbaka utöver våra problem med värmen även tampats med en hög vattenförbrukning, nu när vi börjat få någorlunda ordning på värmen, har vi kunnat börja lägga resurser på vattnet igen. Vi kan konstatera att det med största sannolikhet finns en läcka någonstans, vi har kontrollerat alla de utrymmen vi har tillgång till men inte upptäckt något avvikande. Nu önskar vi återigen att samtliga hushåll ser över sina kranar, toaletter och utkast. Rapportera gärna eventuella avvikelser till oss i styrelsen.
Vi kommer i samband med felsökningsarbetet, att med kort varsel behöva stänga av vattnet i olika etapper, detta kommer att kunna ske såväl dagtid, kvällstid som nattetid. Det kommer inte handla om några längre stunder vattnet behöver vara avstängt.
Gräsklippning i sommar
På senare år har förre ordföranden Ingvar skött gräsklippningen, nu har Ingvar tyvärr lämnat samfälligheten och vi står just nu utan någon som kan ta på sig detta jobb. Därför vill vi i styrelsen undersöka om det möjligen kan finnas några ungdomar/unga vuxna i området som vill tjäna en liten extra slant i sommar. Från 15 år och uppåt föredragsvis. Ersättning utgår.
Är ni intresserade, eller har frågor kring detta, kontakta styrelsen@samf-massan.se
Hej,
Nu har det snart gått två veckor sedan den nya ventilen installerades i undercentralen. Arbetet med att justera flöde samt andra parametrar har pågått kontinuerligt under tiden sen nyinstallationen, hos många har det gett positiva effekter med både en högre och jämnare temperatur genom hela fastigheten. Sen igår har det gjorts ytterligare justeringar som förhoppningsvis gör märkbar skillnad hos de sista som fortsatt upplevt att de har det för kallt. Vi är parallellt i kontakt med både SFAB och VVS-firma för att se vad mer vi kan göra med de medel vi har tillgängliga idag. Vi har en större underhållsplan för värmesystemet, men det kräver ekonomiska resurser som inte finns tillgängliga i dagsläget, mer om det och vårt förslag på åtgärd på årsmötet 30/3.
Med vänlig hälsning,
Styrelen
De nya tillstånden är lite otydliga. Längst ner till vänster står en siffra som är numret på själva tillståndet, inte numret på era hus. Om någon tappar bort sitt tillstånd så går det bra att få ett till utan kostnad, om man kontaktar Anna-Karin först.
Mvh.
Styrelsen
Hej,
Vi vill informera er om att vi nu har bytt ut en ventil i undercentralen, vilket förhoppningsvis kommer att förbättra värmen i fastigheterna. Det kan dock behövas viss finjustering för att säkerställa en jämn temperatur över hela området.
Vi håller koll på systemet och gör nödvändiga justeringar vid behov. Hör gärna av er om ni upplever några större avvikelser i inomhustemperaturen.
Mvh,
Styrelsen
Värmen tillfälligt avstängd imorgon, 5 februari
Mvh / styrelsen